Hírek - A hónap üzlete a 100-as ABC

Progresszív Kosár - A hónap üzlete / szupermarket
2007. évfolyam 2. szám

Reál – „Százas” ABC, Békéscsaba, Andrássy u. 5.
üzletvezető: Benkő Zoltán

Az idei első próbavásárlás kitűnő „merítésnek” bizonyult, hisz a Viharsarok fővárosában, Békéscsabán egy igazi gyöngyszemre akadtunk. Az Élésker Kft. által üzemeltetett, Reál-hálózathoz tartozó „Százas” ABC, az elmúlt egy évben általunk felmért közel 200 üzlet második legjobb eredményével végzett most az élen. 98,3 százalékos mutatója az eddig auditált Reál üzletek hálózati átlagát mintegy 10 százalékkal múlta felül. A példaértékű feltöltöttség, rendezettség és udvarias kiszolgálás már csak azért is bámulatra méltó, mert az üzlet óriási vevőszáma – ott jártunkkor délidőben egyidejűleg 5 pénztár működött – és 6-8 ezer cikkelemes választéka minden bizonnyal komoly leterheltséget jelent az üzletet működtető csapat számára.

De mintha ez nem lenne elég, még apró kereskedelem-technikai finomságokra is maradt energia! Mikre gondolok? A tejeshűtőben a poly (zacskós) tejek utólagos letörölgetésére három makulátlan tisztaságú – nyilvánvalóan gyakran cserélt – fehér frotír törölköző került kihelyezésre. A zöldség-gyümölcs kínálat 90 százaléka hűtőben található (esztétikus műfű ágyon) felerészt előre csomagolt, beárazott kiszerelésben. Ez a módszer a pékáru részlegen is bevett gyakorlat. Csaknem valamennyi kenyérfajtából fellelhető ugyanis negyedelt, felezett kiszerelés, természetesen egyedileg árazva és csomagolva. A péksüti kínálat elképesztő! A helyben sütött termékek mellett három beszállító szortimentje kínálja magát elegáns belső megvilágítással rendelkező fa állványokról, fonott kosárkákból mintegy 6 méteren keresztül. Sőt! Az üzlet helyben készített szendvicset is forgalmaz, melyre a frissességet demonstrálandó 50 százalékos kedvezményre jogosító címke kerül, ha délután négy óráig nem fogy el. Az üzlet a kasszák mögötti részen büfét üzemeltet, ahol nem csak kávé és péksütemény kapható, hanem a tortarendeléstől az ajándék-csomagolásig számos szolgáltatás áll a vásárlóközönség rendelkezésére.

Apróságnak tűnik, de jó példa a nagybetűs kereskedő gondolkodásra, hogy a boroknál forraltbor fűszerkeverék került másodkihelyezésre. A megvásárolt túrót a pénztárnál automatikusan nejlonzacskóba teszik.

A láthatóan nagy forgalom számomra azt az üzenetet hordozza, hogy a befektetett energia, az odafigyelés igenis megtérül. A város forgalomtól elzárt bevásárlóutcája nyilvánvalóan jó hely, de hozzá kell tenni, hogy igen erős a konkurencia. Ötszáz méteren belül Spar szupermarket, Profi diszkont, valamint 2-2 Rossmann, illetve DM drogéria működik. A közelben felépült Csaba Center és a városban nyitott Tesco áruház miatt megváltozó vásárlói szokások, valamint a parkolási lehetőségek csaknem teljes hiánya minden bizonnyal komoly kihívást jelent, aminek egy szupermarket kategóriájú üzlet csak a szolgáltatási színvonal folyamatos növelésével tud megfelelni. Erre Békéscsabán kitűnő példával találkoztunk!